#DOESLIEF #DASLIEF

SIRE

😘 #DOESLIEF, dankjewel.

Nederlanders vinden dat we steeds onaardiger zijn tegen elkaar zijn. Reden voor SIRE om dit onderwerp weer op de agenda te zetten. Maar hoe zorg je ervoor dat er dan ook wat gebeurt? #DOESLIEF, een nieuw woord, is het unieke antwoord dat massaal wordt omarmd. Een campagneconcept dat zowel bewustwording als een positief en laagdrempelig handelingsperspectief combineert.

Middelen:
Introductie van #DOESLIEF, PR, website, online-video’s, event.

 

🤗 #DASLIEF, al die initiatieven tijdens de Coronacrisis.

En toen was daar het Coronavirus met de bijbehorende crisis die ons allen in de greep houdt. Het heeft enorme impact op ons allemaal. Gelukkig zien we in deze heftige tijd een grote saamhorigheid ontstaan. Lieve initiatieven waarmee we elkaar helpen of een hart onder de riem steken. Grote én kleine gebaren. Deze mensen hebben we bedankt met #daslief. Net zoals bij #doeslief is een handelingsperspectief dat je kunt gebruiken zowel on- als offline.

De hashtag was op de dag dat de campagne van start ging direct trending op Twitter en werd opgepakt door media als nu.nl, RTL Nieuws, Hart van Nederland en het Jeugdjournaal. Op social had #daslief in 1 maand tijd meer dan 20 miljoen views gegenereerd en de custom stickers en gifjes zijn meer dan 450.000 keer bekeken.

CREDITS
Bureau: Joe Public
Creatieven: Les & Jes, Antoine Houtsma, Marcel Hartog, Jazz Tonna & Arieke van Liere
Productie: Joe Public Shoot
Post Productie: The Compound
Sound: Soundcircus
Social: Blauwgras
Website: Bart ter Haar & Jeroen Hessing
DOP: Nick Duinmeijer
Klant: SIRE