#DOESLIEF #DASLIEF

Stichting Ideële Reclame

😘 #DOESLIEF, omdat we niet aardig tegen elkaar zijn.

Wij zijn best onaardig tegen elkaar. Op straat, op social media, in het verkeer in het openbaar vervoer, op het sportveld én zelfs in de supermarkt. Met #doeslief wil SIRE Nederland laten zien hoe onaardig we zijn. #doeslief is een positief handelingsperspectief, dat je op jezelf kunt betrekken of kunt gebruiken om andere op hun onaardige gedrag te wijzen, zowel on- als offline.

Een greep uit de media: NOS- & RTL NieuwsGeenstijlJeugdjournaalHart van Nederland, DWDDde VolkskrantDe Telegraaf, ADMarketingTribuneNRCMetroTrouw &  The Best Social

 

🤗 #DASLIEF, al die initiatieven tijdens de Coronacrisis.

En toen was daar het Coronavirus met de bijbehorende crisis die ons allen in de greep houdt. Het heeft enorme impact op ons allemaal. Gelukkig zien we in deze heftige tijd een grote saamhorigheid ontstaan. Lieve initiatieven waarmee we elkaar helpen of een hart onder de riem steken. Grote én kleine gebaren. Deze mensen hebben we bedankt met #daslief. Net zoals bij #doeslief is een handelingsperspectief dat je kunt gebruiken zowel on- als offline.

De hashtag was op de dag dat de campagne van start ging direct trending op Twitter en werd opgepakt door media als nu.nl, RTL Nieuws, Hart van Nederland en het Jeugdjournaal. Op social had #daslief in 1 maand tijd meer dan 20 miljoen views gegenereerd (bron: Coosto) en de custom stickers en gifjes zijn meer dan 450.000 keer bekeken (bron: GIPHY).

Credits:
Agency: Joe Public Take-Away Advertising
Creatives: Antoine Houtsma, Marcel Hartog, Lesley Jutte, Jesse Amatsahip, Arieke van Liere & Jazz Tonna
Rol: Concept, script, art direction & copy

CD: Antoine Houtsma, Marcel Hartog
Special thanks to: The Compound, Soundcircus, Adeptiv, Blauwgras, Coopr, Nick Duinmeijer, Wiegert de Vries, Bart ter Haar & Jeroen Hessing.